Головна  / Технологія 4.0  / Інтернет речей

Інтернет речей

фото

Інтернет речей (IoT) – це лише одна з фраз здатна охарактеризувати передові можливості зв’язку пристроїв, систем та сервісів, які виходять за межі міжмережевого зв’язку (М2М). Він охоплює різні протоколи, домени та додатки. Окрім IoT, існує промисловий інтернет, всеохоплюючий інтернет, оскільки на разі концепція продовжує рухатись у сфері брендингу.

ІоТ дозволяє вантажним та пасажирським сполученням використовувати датчики, програмне забезпечення М2М, аналітику великих даних, хмарні обчислення та інші технології для збору та аналізу інформації з різних джерел та потоків даних, а потім використовувати ці аналізи для підвищення ефективності, кращого управління діяльністю та, що можливо, пропозиції нових послуг.

Тож ІоТ представляє собою світ можливостей для залізничного транспорту та постачальників технологій, який їх обслуговує. І це світові стратегії у всіх відділах залізничного транспорту – від інформаційних технологій (ІТ) до транспортних, інженерних, механічних, інформаційних та сигнальних – які покликані встановити зв’язок та підтримати контакт з цифровою еволюцією.

 

Існує п’ять способів, за допомогою яких ІоТ перевизначить залізничний транспорт, що призведе до підвищення рівня обслуговування пасажирів:

1. Більша надійність та безпека

Поїзд, який раптово ламається в дорозі, може зіпсувати весь день для пасажирів, призвести до затримок у мережі та суттєво знівечити усю систему. Проте нещодавні відкриття у профілактичному обслуговуванні, зроблені ІоТ, можуть допомогти відновити надійність навіть самих старих ресурсів. Завдяки інтеграції ІоТ датчиків, що знаходяться у таких важливих компонентах, як гальма, колісні пари та двигуни, поїзди стають більш чутливими до власної працездатності задля забезпечення більшої ефективності.

Технічне обслуговування залізничних колій також отримує користь від ІоТ. Задіюючи датчики в дорожніх системах, оператори можуть відстежувати стан та умови колій, температуру та інші показники, які мають прогностичні значення для бригад з технічного обслуговування. Якщо проблеми з вагонами та коліями можна буде активно ідентифікувати, то оператори зможуть швидко приймати попереджувальні рішення для більш безпечних операцій.

2. Менші затримки в обслуговуванні

Небажані простої через несподівані ремонтні роботи можуть скоро стати відголоском минулого. Прогнозуюче та профілактичне обслуговування є доцільним і більш ефективним в епоху ІоТ. Інтелектуальні датчики та аналітика по всьому двигуну поїзда, вагону та колії дозволяють дистанційно перевірити та ремонтувати залізничні системи, перш ніж невелика несправність будь-якого елемента може обернутися у велику проблему. Моніторинг стану систем через ІоТ означає менше затримок у технічному обслуговуванні та збільшення терміну служби залізничної інфраструктури.

3. Поглиблена аналітика для раціональних операцій

Оператори можуть більш ефективно контролювати поїзди, відстежуючи їх через мережі та обробку даних за допомогою аналітики. ІоТ також можна використовувати для перевірки потоку пасажирів – тих, хто чекає на станціях, подорожує в кожному вагоні поїзда та за часом, коли є найбільший пасажирський потік. Аналітика за такими даними може допомогти операторам оптимізувати транспортні розклади за потребами та вимогами пасажирів.

4. Реструктуризований та оптимізований пасажирський досвід

ІоТ може допомогти операторам персоналізувати досвід від подорожей для кожного окремого пасажира. Наприклад, послуги для різних подорожуючих можуть бути тарифіковані по-різному в залежності від частоти їх подорожей. Залізничні оператори можуть заохочувати більшою лояльністю подорожуючих за допомогою системи ІоТ, відслідковуючи історію подорожей пасажира, тим самим роблячи кожну поїзду комфортною та зручною.

5. Кращий технологічний розвиток продуктів 

Звичайні інженерні рішення не були розроблені для підтримки системи систем. Тому й не дивно, що можуть бути затримки та обмеження у виробництві, коли процес тягне за собою розробку у визначенні потреб, а потім їх дотримання при проектуванні, побудові та тестуванні. Фактичний відгук про якість продукту надходить трохи згодом через скарги клієнта.

Відгук – це невід’ємна частина концепту «Інтернет-речей». Інженери можуть використовувати аналітику з робочими характеристиками з метою отримання цінної та дієвої статистики. Це допомагає їм динамічно зрозуміти досвід кожного клієнта та покращити якість значно швидше, ніж традиційними методами.